Påminnelse

Den riktar sig till er förslappade förtappade förlorade själar som sitter och fördriver tiden med att läsa blondinbellas blogg och skvaller om Sanna Brådings äkta eller oäkta slang.

Läs en bok! Surfa in på SvD iställer för aftonbladet. Sätt på Discovery när ni kommer hem från arbetet på burger king och gina tricot. Eller varför inte BBC?

Jag är övertygad om att det bara är en tidsfråga innan 75% av vår befolkning inte kan namnet på landets regent, vad ordet demokrati innebär och varför inflation inte är bra.
Naturligtvis klarar sig dagens ungdom (dvs generationen som är tänkt att ta vid efter våra föräldrars indoktrinerande av skrivstil, nej till kärnkraft och inträde i EU) sålänge de får alla dessa frågor ställda till sig framför en dator. Verktyg som google wikipedia och nationalencyklopedin blir lika elementära som föda, fortplantning och samhörighet i människans forna natur.
Jag erbjuder inget botemedel och jag är heller ingen messias. Däremot kan jag erbjuda bromsmediciner till reducerat pris som ännu ej testats på djur.

Glöm inte att i mellan de 50000 komersiella budskap du passerar idag att suga åt dig de 2-3 litterära element som fortfarande finns kvar i vår vardag.

Jag vill tacka birgitta för tipset om jägarna på karin hall, är halvvägs in i boken och är ytterst tillfredsställd.
Sluta bidra till idiotin och skapa ditt egna öde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0