Badboys for life, for a while or just the fucking fun of it

Igår pratade jag med en tjej som berättade att hon föll för sitt ex för att han var en badboy. En som sa saker till henne som ingen annan gjorde.
Vart går gränsen? När blir en badboy ett svin? Är man ett svin om man är en badboy? Vad är det som gör att en kvinna drar sig till en skitigare natur även fast de innerst inne vet att det varken är bra, kommer hålla i längden eller kommer uppskattas av vänner och familj. Är det tjejernas sätt att göra revolt medans killarna började röka och sniffa lim? Eller i senare år är det för att kompensera för good girl-fenomenet man levt under fram tills nu?
Faller killar för bad girls? Finns dom? Eller kan en tjej aldrig bli as bad as a bad boy?

Frågan är hur som helst hurvida jag är en badboy? Är det isåfall därför jag har 99% kvinnliga läsare här? Hälften av er blir kåta av att läsa min litteratur, resten av er blir smått imponerade eller bara intresserade, någon enstaka % anser sig ha funnit en bundsförvant i den tragiska världen som kallas för verkligheten. 
Jag vet inte hur det ligger till, men jag älskar att ni kommer hit och läser och påverkas.

Välkommen åter



Kommentarer
Postat av: joymonkey

Ha inte för höga tankar om dig själv.

2008-09-11 @ 20:43:47
URL: http://joymonkey.blogg.se/
Postat av: ass

nej då. se det mer som en frågeställning. men kan du inte ge mig ett ärligt svar så ser jag hellre att det uteblir.

tack på förhand

2008-09-12 @ 10:00:03
URL: http://cocytus.blogg.se/
Postat av: joymonkey

Jag har aldrig fallit för en "bad boy" men jag har lärt mig förstå varför andra gör det.

Har dock aldrig varit med om att någon brud som varit någorlunda bright gjort det...

2008-09-12 @ 17:52:12
URL: http://joymonkey.blogg.se/
Postat av: ass

jag vet inte om jag skulle kalla dem för ointeligenta. beror naturligtvis på vad du menar med bad boy. pundare e ju inge smart o gifta sig med. men det finns väl andra sätt att vara en bad boy på. i sådant fall kanske den tjejen bara är sugen på lite mer utmaningar i livet än ett svenssonliv och kids liksom.



intressant hur som helst

2008-09-13 @ 14:27:19
URL: http://cocytus.blogg.se/
Postat av: joymonkey

Indeed.

2008-09-13 @ 15:40:58
URL: http://joymonkey.blogg.se/
Postat av: Lilla MY

En bad boy!

Är intressant för kvinnor för att man aldrig vet var man har idioten. Han är spännande, utmanande, mystisk och jävligt jobbig. Oftast ingen man kan sätta sig på och köra med. Intelligenta eller ej så brukar vi flickor intressera oss av dessa i våra yngre år. När vi själva är energiska, tycker att livet är spännande och vill att det ska hända oväntade saker. Men men som allt annat. När man blir äldre orkar man helt enelt inte med och tycker oftast att de är idiotiska fjantar utan hjärnor som har otroliga hävdelse behov. Och oftast är stämplade med en bokstavssjukdom av något slag. Eller helt enkelt bara en psykisk störning. Ingen utmaning för en som själv har ADHD

2008-10-28 @ 09:47:33
Postat av: Anonym

mkt välformulerat och ett av de få konkreta svar jag fått här någonsin.

vet inte om jag håller med dig till fullo, då jag anser att åldern inte begränsar en kvinna att falla för en "bad boy" om du nu inte paserat 50. Tror snarare att det är dina bokstäver i sådant fall som hindrar dig mer än något annat. Då människor har en tendens att söka sig till motpoler likt atomernas beståndsdelar så behöver du säkert tryggheten hos en jordnära lugn karl som kan ta hand om dig.

Tack för ditt svar, hoppas du återkommer

/Coc

2008-10-28 @ 09:57:10
URL: http://cocytus.blogg.se/
Postat av: Lilla MY

Du har rätt. Som jag brukar säga gör om gör rätt. De äldre kvinnor som fortfarande faller för bad boys har helt enkelt inte lärt sig av sina misstag eller inte träffat tillräckligt många för att tröttna. De kvinnor som hela livet fortsätter att falla för "fel typ av killar" behöver nödvändigtvis inte vara ointelligenta. Vissa kvinnor vill sitta på passagerar sidan. Vissa vill köra själva! Jag tycker absolut inte att det är fel att köra på det man tänder på. Vem fan vill vara tillsammans med en toffel? Nä det går bort. Passion ska det vara, ilska, dramatik, kärlek, hat, liv och död. Tänk att vakna varje morgon och veta exakt vad som ska hända. FY farao då skulle jag skuta mig i huvvet. P.S av egen erfarenhet så är det oftast sk. "bad girls" som väljer en bad boy. Man har oftast en egen fallenhet för galenskap. ;)

2008-10-28 @ 10:10:44
Postat av: Anonym

jag köper resonemanget. Ibland kan det ju vara så mkt svårare och mer komplicerat än att tröttna, inte få nog eller lära sig av sina misstag, utan snarare så att ens undermedvetna styr än själv åt ett håll man kanske inte inser är tokigt.

Exemplen med kvinnor som blir misshandlade flera ggr av olika män. Inte gör slut osv. Där har du ett praktexempel på att livet ibland är svårare än man själv kan tro

2008-10-28 @ 10:14:41
URL: http://cocytus.blogg.se/
Postat av: Lilla MY

En Bad boy är en bad boy och en psykopat är en psykopat. Definitonen är många och olika...

2008-10-28 @ 10:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0