Vad är normal?

Idag när jag gick ned för en trappa mellan två tåg och kaffe i handen fick jag mig en riktig kompistackling av en lång herre i rock och portfölj. Kaffet yrde till och skvätte ut genom den minimala pipen. Missade min jacka som tur var och det mesta landade på marken.
Här ställer jag dagens fråga öppen till alla läsare att svara på. Hur skulle ni reagera?

Jag brast hur som helst ut, uppenbarligen lite för högt, "Men din jävla fitta!"
Rusningstrafiken liksom stannade upp, tågen slutade låta och människor slutade prata. Jag fingt inget vidare medhåll av folket runt omkring och mannen jag adresserat meningen till hade redan försvunnit upp för trappan.
Jag skiter ju naturligtvis i vad alla morgonpendlare och träslöjdslärare tycker om vad jag skriker klockan 9 på morgonen. Men jag undar ändå vad människor tycker man ska göra i en sådan sittuation. Eller hur ni skulle göra snarare. Jag ångrar mig inte en sekund och det enda som hade kunnat göra min dag lite bättre hade varit om kaffet varit Mc Donalds istället för mitt stammishak och att hela skiten hade hamnat i hans ögon innan han hunnit stänga dom. Sen hade jag kunnat slita hans kött från benet medans det fortfarande var varmt och innan den första droppen kaffe slagit i backen.
Då skulle han lära sig att världen kretsar kring mer än handelsbankes Asienportfölj, O-baren och hans fula polska älskarinna han ligger med istället för mamman till sina barn.¨

Intressant det där med ilska, vrede hämd och behärskning.

Kommentarer
Postat av: joymonkey

mycket.

2008-10-14 @ 08:47:40
URL: http://joymonkey.blogg.se/
Postat av: ass

idd

2008-10-20 @ 00:23:02
URL: http://cocytus.blogg.se/
Postat av: Lilla MY

Du behöll lungnet. All respekt! Förutom att skrika hade jag nog kastat kaffet eller vad som jag fått tag i som varit kastvänligt och hårt. Jag hade grinat hela dagen kanske skickat ett ris inlägg till expressen. Tagit reda på karlns adress och bajsat i hans brevlåda. Och lagt ned en liten lapp där jag skrivit. TACK FÖR KAFFET MUPP!

2008-10-28 @ 09:56:21
Postat av: Anonym

jag har problem med att bajsa i brevlådor.

grina är inte min grej heller.

jag är mer för orsak och verkan. det blelv sådan jävla uppståndelse den där gången jag kastade saker på någon sist.

Det brukar faktiskt räcka med min blick och ett väl valt hårt ord.

2008-10-28 @ 10:04:31
URL: http://cocytus.blogg.se/
Postat av: Lilla MY

Jag erkänner dear. Hade aldrig gjort allt det jag skrivit heller. Men gud vet att jag hade suttit och drömt om det hela dagen. Jag hade inte ens vågat skrika fitta....

2008-10-28 @ 10:14:21
Postat av: Anonym

dina ghettogener kanske hade bubblat upp och ett idiot hade lämnat dina läppar åtminstone :)

2008-10-28 @ 10:15:54
URL: http://cocytus.blogg.se/
Postat av: Lilla MY

Maybe baby....



Det finns en anledning till att jag bojkottar kommunaltraffik.....

2008-10-28 @ 10:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0