Hysterika

Jag förstår mig inte på bloggfenomenet. Den hysteri som uppstår. Allt gnäll om folk som tar betlalt för att blogga eller om moralen och etiken att tala om varumärken och produkter mot betalning. Problemet är att i slutändan är bloggandet precis lika underminerat och skitdåligt som aftonbladet och expressen. Med mer reklam än rättstavade ord  och korrekt sammansatta meningar.
Samtidigt som jag ksiter i hurvida folk pratar om vad de gillar, eller vad företag vill att läsarna skall tro att författaren gillar.
Problemet för bloggkärnan är att 90% av alla välbesökta bloggar är 16åriga tjejers försök till trendsetting, uppmärksamhetsjakt eller bara allmän bekännelse. Pengakåta 16åringar med dålig smak som modebloggar om elloskläder och tights från H&M.
Det blir lika logiskt för mig som att Sverige har varit styrt av Socialdemokraterna i typ 100 år och invandrare kallar svenska för svennar. Skulle jag få för mig att ta till uppmärksamhetsmorfinisters moderåd för att kunna klä mig varje morgon kan vi ju lika gärna gå i uniformer och jobba med att trycka på en knapp 9-18 i en pillerfabrik.
Skapa din egen stil. O skriv inte om den på internet din dumskalle!
Skall jag läsa om mode då läser jag om kläder som kostar lika mkt som begagnade eller ibland nya bilar. Så jag inspireras men aldrig går klädd som någon uppmanat mig.
Det gör mig till bättre än er!
Era jävla ellospundare och Hennes & Tjackisungar...
Usch

Kommentarer
Postat av: Mary

Där satt den... Så jävla bra. Vad säger man du slog huvudet på spiken. Tack, skönt Jag känner mig ärligt talat lättad

2008-01-28 @ 13:08:52
Postat av: ace

u is the bomb M!

2008-01-28 @ 19:29:10
URL: http://cocytus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0