Spriten själen och hjärtat

5 dagar av berusning. 5 dagar som kunde blivit 6 om det inte varit för ett sunt förnuft och en trasig själ. Vissa dagar har varit lugnare än andra, men andra dagar har varit jävligt mkt mer. I fredags var det dans och sprit på menyn. Nere på china stötte jag på en såndär kille som man undrar vart han kommer ifrån. Vi stog och dansade. Var ett gäng på 8-10 pers som sög i oss järn och öl som vatten, och hade allmänt kul och berusat. 
Sen kommer Piff i sin Moulitröja. Jag menar... Mouliröja? Aja skit samma, alla gör väl misstag eller är missbildade nån gång ibland. Men det finns gränser. Den här killen är iaf ett huvud kortare än jag och lider av någon ospecificerad diagnos av hävdelsebesvär samt svåra synfel. Han försökte dansa med båda tjejerna vi var där med och det gick inte riktigt så bra som han önskade. Lite för mkt cola under kepsen och lite för lite korv i byxorna gjorde honom till en trögtänkt toffeldjur med total avsaknad av självinsikt. Efter att ha knuffat undar junior tre gånger blev han sur och knuffades tillbaka. Då fick jag byta plats med någon som tyckte det var onödigt att börja hugga folk med glaskross mitt på dansgolvet. Det va nog lika bra och p ådistans rann avskyn av mig lite och det gick upp för mig att det faktiskt var en ganska kul scén som utspelade sig. När colaclownen med dreggel på kinden närmare sig nån av tjejerna, som knuffar bort honom hårt nog att få honom att vända sig om och hänga med huvudet. I typ 3 sekunder, innan han var på nästa. 
Jag skrattade mig varm och dansade vidare. Jag kan inte förstå hur man som vakt kan släppa in snösnoken i moulitröjan när pojken har så svårt att kontrellera sina lemmar och dreggel att han hade platsat bättre på avdelningen för medicinskt döda. 
Jag inser att det här är mitt sämsta inlägg i den här bloggen, men vem fan bryr sig. Han förtjänar en plats i Cocytus din lilla råttan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0