Migrän

Jag vet att det råkar förhålla sig så att migrän drabbar folk med för hög inteligens. När all IQ samlas i hjärbarken så blir det överlastning ibland när man tvingas dividera med mindre inteligenta varelser så som katter, gråsuggor och andra människor.
Så nu när jag sitter här med flimmer för ögonen och en febrig skugga som hänger över mig likt  ännu ej stelnad betong så kan jag inte mindre än förstå hur jobbigt jesus måste ha haft det med bärandet av mänsklighetens synder och sattyg. Han och jag. Två män med andra människors idioti och bestyr på våra axlar.
Det är en molande smärta som ilar från bakhuvudet genom käkarna upp i ögonen för att sedan explodera i härliga fyrverkerier ut över pannloben.
Det känns lite som att titta i ett smärtkaleidoskåp. En kakafoni av rostiga 1500:talsnålar som någon sticker in vardera tinning. 
Allt är alldeles alldeles underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0