Keeping us down wont keep us calm!

Polis från världen över gör tillslag mot pirate bay för ett tag sen på initiativ av amerikas regering pga påtryckningar av skivbolagsjättar. Nu stängs Oink ner av samma orsaker och maktmissbrukare.
Tanken är ju fin! Men målet har jag svårt att se. När Napster stämdes och stängdes skapades bara större problem för musikvärlden. Avskyn för skivbolag och giriga chefer och paragrafryttare ökade markant och skivförsäljningen minskade istället för att öka igen efter Napsters stängning. Fildelningen grenades ut och förvandlades från klassisk P2P till torrents.
För varje person de väljer att gripa för fildelning kommer mer avsky och mer förlorad respekt för rättsväsende och kapitaliststyret av samhället iform av påtryckningar och debatter skapar snarare trots än rädsla.

Sättet myndigheterna går till väga påminner mig om den feta ungen som satt i sandlådan och slog de mindre ungarna med sin spade om de inte gjorde som han sa. Tills man smög sig på honom bakifrån o drog till med den stora järnspaden rätt över bakhuvudet på honom.

Igår va jag på konsert. Jag såg Soko. Hon har inte släppt nån skiva och finns bara på internet. Därför tänker jag bidra med mitt.

Varsågoda: Soko - Notsokute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0