Slit mig i stycken och jag skall ligga tyst och le

Nu är den där igen. Den tomma intrikata ilskan som inte riktar sig mot något eller någon. Detta är ju inget problem eftersom jag inte upplever känslan vare sig upprymmande eller förtärande. Det är en likgiltig ilska som väller upp inom mig och ofta försvinner inom någon timme.
Just nu har lust att kliva ut i en regntyngd skog med en yxa, ipod och ett paket cigaretter.
Det gjorde jag när jag var ung. Då klev jag ut ur huset när jag va förbannad på min familj eller det orättvisa livet som drabbat just mig. Så ställde jag mig där. Med yxan och högg. Högg slut på all ved, högg sönder de stora stubbarna tills jag inte orkade stå upp längre.
Nu bor jag långt ifrån både skog och ved. Ingen yxa har jag heller. Men fantasi det har jag. Så jag antar att det får bli med den jag terminerar mina demoner den här gången och sluter mina ögon till dova sus och hoppas att det skall lägga sig (undrar om det nångång inte gör det utan bara finns kvar...).
En annan sak som driver ut tankar och demoner är smärta. Ett sinne är sällan så blankt som när du sparkar in med smalbenet i bordskanten eller slår tån i tröskeln. Det fascinerar mig. Inte undra på att Kent säljer som smör och ungarna inte kan gå i kortärmat!

Kommentarer
Postat av: Lia

I japan har de rum man kan hyra för att slå sönder.
Ack om jag ändå vore japan...

2007-11-28 @ 11:54:55
URL: http://lia.blogg.se
Postat av: sprit 4 life

fast tanken på att man betalat för det hela suger ju!
Jag skulle snarare villja crasha en fest eller bara trasha ett hotellrum!
Det är som att sno fast betala för det. Kväver adrenalinet!
Nu ska jag till k-rauta och baxa skruv!

2007-11-28 @ 13:46:00
URL: http://cocytus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0