Obefogad manodepressivitet

Jag är så trött på på syndromet. Det är mörkt, nu deppar vi!
Jag menar vad är det för jävla ursäkt? Tänk dig grottmänniskorna, våra förfäder (om man inte förnekar Darwinismen dvs). De levde i sina grottor utan lågenergilampor och stearinljus. På senare tid hade de visserligen en brasa men det är ju långt ifrån solsemestrar och lysrör.
Själv föredrar jag att må dåligt mitt i sommaren. För att det är för varmt, för att det snart är dags att börja jobba igen eller bara för att den vidriga massan klär sig som husvagnsluder och minigolfare.

Det är fegt att skylla på vädret och ljuset. Att skylla ifrån sig skapar snarare en misstro än empati hos mig. Jag tror att du och dina problem bara finns till för att visa andra hur ömklig och sårbar du egentligen är, så att du ska få lite kärlek och omtänksamhet.
Vore det så enkelt att ljuset gör oss mer eller mindre självmordsbenägna så skulle ju norrland dött ut för länge sedan, Stockholm skulle inte vara Sveriges största stad, och världens lyckligaste människor skulle leva kring ekvatorn.
Så är det ju inte riktigt. Alltså tror jag att ni självömkar er i onödan. Jag har genomskådat eran bluff och tänker inte tycka ett dugg synd om alla höstdeppare, självmördare och kirunabor.

Periodare i all ära! Ni är okej.

image9

Kommentarer
Postat av: Lia

jag tycker om självömkan. det hymlar jag inte med.
jag vältrar mig faktiskt i den.
Det är härligt.
men något jag inte gör är att skylla på mörkret.
Vafan. Mina problem är RIKTIGA. inte något jag upplever pga av nåt jävla mörker.
common liksom.
whats the weather got to do with it?

ps.
kan jag beställa fina texter av dig? Som den ovan? För jag ska skicka lite till en kompis som ska trycka upp dom på stickers och jag fattar inte hur man får in nya typsnitt i photoshop och bara tanken på att fixa det nu. NU. mitt i all jävla depression, får mig att vilja skära mig själv i handlederna.
åt rätt håll.
i ett badkar.
med varmt vatten så att blodet inte stelnar.
Ok?

2007-11-22 @ 18:22:13
URL: http://lia.blogg.se
Postat av: Britney

jag syftade inte på dig utan rent allmänt, och talar vi generellt är jag helt övertygad om att jag har gjort en korrekt och välbevisad analys.

Klart du kan beställa det av mig. Alla har sitt pris, även jag!

2007-11-22 @ 19:17:15
URL: http://cocytus.blogg.se
Postat av: lia

korrekt månne, men välbevisad? exakt var bevisar du din tes som sann?
ok, dont get me wrong.
Jag håller med dig.
Men jag måste också säga emot.
Mörkret har sin effekt på människor. Sen tror jag den svensk mentaliteten gör sitt också.
Det enda som betyder något är ett fint hem på en fin adress, fina kläder med fina skapare, fint jobb med hög status osv osv.
den samma gamla visan alltså.
Vi är dåliga på att njuta av det lilla här i vårt avlånga land.
Du ses bara som en slacker om du råkar säga att du är livsnjutare.
Vad är det för nåt liksom?

2007-11-22 @ 20:16:58
URL: http://lia.blogg.se
Postat av: qkn

Beviset ligger väl i att Kiruna finns kvar, vi flyttar inte från stan likt lemmlar och jag har svårt att tro att folk mår mkt bättre i ljusare världsdelar.
Att slacka och vara livsnjutare är ju en aspekt man ser på från två håll. Du kan ju vara livsnjutare och digga att röka på och glo på family guy, eller så dricker du vin för 10k i månaden och röker cigarr på din balkong. I mina ögon är en livsnjutare någon som inte har problem med livet utan bara lösningar. Framförallt är den viktigaste aspekten om du nu frågar mig att livsnjutning är något icke materialistiskt utan psykologiskt. Sen kan vi snacka i betraktarens öga o sånt skit men det tror ju varken du eller jag på!

2007-11-22 @ 20:29:38
URL: http://cocytus.blogg.se
Postat av: lia

Jag brukar dricka folköl och röka cigg på ballen. Det tycker jag är trevligt.
Eh.

2007-11-23 @ 15:28:11
URL: http://lia.blogg.se
Postat av: Anton

röka balle?

2007-11-23 @ 15:32:54
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: lia

med tillåtelse förstås... det är inte så många som är förtjusta i idén att låna ut sin balle till mig.

2007-11-24 @ 16:08:36
URL: http://lia.blogg.se
Postat av: ace

det kan jag förstå!
det är inte bra att röka! man kan sätta i halsen!

2007-11-24 @ 16:09:47
URL: http://cocytus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0