Välgörenhet fuck you

Kommer du ihåg vad fick du i julklapp förra året?
JA DET GÖR JAG JÄVLA KOMMUNISTPROPAGANDA!

Jag är fullkomligen skitalergisk mot årets jävla Do good-kampanjer Runt om i landet. I media bland kollegor ja tamejfan överallt. Jag kräks på det!

Att göra gott över jul är ungefär lika inteligent som att operera in silikon varje gång man har sex för att dagen efter ta ut skiten igen. Gör precis tvärt om istället!

Ge året om. Till behövande, uteliggare, tiggare, enbenta syntare vafan som helst. Men kom inte och säg att man sak ge till välgörenhet just över jul. När välgörenhet blir en marknadsföringskampanj då har jag fått nog. Där drar jag min gräns och uppmanar alla er att ge absolut ingenting, inte en krona till välgörenhet denna jul!

låt reklamarna som gnuggar sina lata tassar sitta där och undra varför välgörenheten minskat under just julhelgen. Sen mina vänner får ni ge till vem fan ni än behagar, mig kvittar det. Har du ingen användning för det vare sig det är pengar eller kläder så ge bort skiten.
Julen är till för familjen, ge därför till din som gör ditt liv värt att leva. Sen kan du återkomma till våren med allmosor till de fattiga!

En som inte tänker ge bort ett korvöre till någon annan än de personer jag tycker om!
Usch försvinn! Modelfugor är lika upphetsande som en basjkorv i korvbröd.

Kommentarer
Postat av: lia

reklamare i all (o)ära, men de lyckas faktiskt... Människor är mer generösa runt jul. Och det är bättre att ge pengar till stadsmissionen än att köpa en Louis Vuitton ficklampa för 1700. SOm en vän precis gjorde. Jag nämner inga namn, då kan ANDREAS FAIJERSSON blir ledsen...

2007-12-17 @ 12:51:37
Postat av: Ebeniser Screwed

asså det är väl själva generositeten jag vill åt. Jag vill inte att man ska behöva uppmana folk att vara generösa, det är kärnan till problemet. Det är lika ärlig generositet som när George Bush pussar på bäbisar vid nyval. Det är inte okej liksom.
Sen är jag ju inte dummare än att jag förstår att vi inte kommer komma runt dett aproblem. Men min vilja är starkare än verkligheten, därför hävdar jag att påtvingad generositet och välvilja är sämre än ingen alls!

2007-12-17 @ 15:51:06
URL: http://cocytus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0