Idioti samt lägre stående varelser

Jag sitter här i ren och skär ilska. Jag målar fan och hans syster på väggen och jag hatar människor som är inkapabla att lösa problem. Att se ett problem och inte en lösning är för mig en av mänsklighetens största gåtor. Att indoktrinera sig själv, sina barn och sin omgivning med ideologin att om ett problem uppstår så är det just ett problem, som vi gärna skall ställa oss i en ring runt och beakta, gärna med vördnad och avund för att sedan förklara problemet olösligt och börja om från början.
Vart fan leder det till? En värld fylld av problem och olösta gåtor. Dock finns det ju en positiv sida även med detta rent idiotiska leverne. Att det skapar sysselsättning. Sen kan man ju ställa sig frågan vilken typ av sysselsättning vi bör ha. Produktion som i nyproduktion och utvecklande, eller produtkion som i återproduktion och ersättningsproduktion.
Hur som helst finns det en positiv sida med allt och problem är till för att lösas precis som att regler är till för att brytas. Tillsammans förändrar och utvecklar vi världen. Så sluta sträva bakåt och försök att se frammåt. Klarar du inte av det så se fan till att stå still åtminstonde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0